Akustyka w biurze

Akystyka w biurze i nie tylko, to temat nie zawsze łatwy.

W akustyce chodzi przede wszystkim o izolację dźwięku. W związku z tym nasuwa się pytanie: jak zapobiec przenikaniu dźwięku do pomieszczenia? W akustyce pomieszczeń pytanie brzmi: poprzez jakie elementy uzyskam optymalne warunki akustyczne? Ma to związek ze zdolnością powierzchni do absorpcji i polepszenia akustyki.

Praca w biurze wymaga od nas ciągłego skupienia  oraz „bycia na pełnych obrotach”, dlatego sprzyjające środowisko pracy i komfort akustyczny są tak ważne. Hałas uważany jest za jedną z głównych przyczyn stresu w biurze. Badania miejsc pracy pokazują także, że czynniki rozproszenia redukują produktywność o 40% i podnoszą wskaźnik popełniania błędów o 27%.

Współczesne biura często projektowane są jako duże, otwarte przestrzenie. Jest to podyktowane stylem pracy nowoczesnych organizacji. Niestety nie ma to korzystnego wpływu na warunki akustyczne. W oparciu o wiedzę dotyczącą akustyki wnętrz oraz wpływu hałasu na ludzi i ich efektywność możemy tak zaprojektować biuro, aby zminimalizować wady przestrzeni typu open space.

Komentowanie jest wyłączone.